Katzenjammer - I Will Dance 가사/해석

2015. 7. 12. 09:07가수별 .../Katzenjammer



왜 그런지 모르겠으나 이 음악을 들으면 "브레멘의 음악대"가 생각나네요




I Will Dance


In a cold and empty house 
I lingered now for far too long 
I vainly held a rosary 
To pray you'll stay with me a while 

춥고 빈집에 난 너무 오래동안 있었어
잠시동안 네가 나와 머물르길 기도하며
헛되이 묵주만 쥐고 있었어


But nothing seems to keep me here 
The way we used to do before 
This time it's me that's leaving you 
I'll never turn around 

하지만 아무것도 날 여기 머무르게 할 것같지 않아
전에 우리가 익숙 했던 것처럼
이번에 너를 떠나려는 건 나야
난 절대 돌아오지 않을꺼야


'Cause when the laughter is gone 
I know I must be moving on 

왜냐하면  그 웃음이 사라질때 
난 가야한다는 걸 알거든

And I will dance when I walk away 
Oh, I'm gonna sing 
I won't beg or pray 
I will dance when I walk away 
Oh, I'm gonna sing 
I won't beg or pray 
No more 

그리고  내가 떠날때 난 춤출꺼야
오 난 노래할꺼야
난 빌거나 기도하지도 않을꺼야
그리고  내가 떠날때 난 춤출꺼야
오 난 노래할꺼야
난 빌거나 기도하지도 않을꺼야
더이상


I'm standing at the crossroads now 
The fields of opportunity 
I'm ready to go anywhere 
I'm full of hope and full of fear 

난 기회의 땅 십자로에 서있어
난 어디든 갈 준비가 되어있어
난 희망도가득 걱정도 가득이야

And bridges is back have all been burned
And freedom has been duly earned 
I remember why I've gone 
Remember where I'm coming from 

불타버렸던 다리들은 복구됐어
그리고 자유도 적당히 얻었고
난 내가 왜 갔었는지 기억해
내가 온 곳도 기억해

Oh, when the laughter is gone 
Uh, I know I must be moving on 

왜냐하면  그 웃음이 사라질때 
난 가야한다는 걸 알거든

And I will dance when I walk away 
Oh, I'm gonna sing 
I won't beg or pray 
I will dance when I walk away 
Oh, I'm gonna sing 
I won't beg or pray 

그리고  내가 떠날때 난 춤출꺼야
오 난 노래할꺼야
난 빌거나 기도하지도 않을꺼야
그리고  내가 떠날때 난 춤출꺼야
오 난 노래할꺼야
난 빌거나 기도하지도 않을꺼야

I'm gonna leave my mask with you
The part I played, I never knew
Tonight, you're alone

너와 있을때 쓰던 가면도 벗을꺼야
내가 몰랐던 내가 연기한 그 역활가면말야
오늘 밤 넌 혼자야 

And I will dance when I walk away [x3]
Oh, I'm gonna sing 
I won't beg or pray 
I will dance when I walk away 
Oh, I'm gonna sing 
I won't beg or pray 

그리고  내가 떠날때 난 춤출꺼야
오 난 노래할꺼야
난 빌거나 기도하지도 않을꺼야
그리고  내가 떠날때 난 춤출꺼야
오 난 노래할꺼야
난 빌거나 기도하지도 않을꺼야

This is not a home for me

여긴 나에게 내 집이 아니야