Keith Urban - Blue Ain't Your Color 가사/해석

2016. 9. 24. 22:06Country/Keith Urban








Blue Ain't 

Your Color





I can see you over there
Starring at your drink
Watchin’ that ice sink
All alone tonight

오늘 밤 내내 홀로

그 얼음이 녹아 줄어드는 것을 보며 

하염없이 그 술잔만 바라보고 있는

저 편의 당신이 내 눈에 보이네요


And chances are
You’re sittin’ here in this bar
‘Cause he ain’t gonna treat you right
Well, it’s probably not my place
But I’m gonna say it anyway
‘Cause you look like
You haven’t felt the fire
Had a little fun
Hadn’t had a smile in a little while
Baby

당신 여기 이 술집에 앉아 있는 것은 아마 

그 남자가 당신을 제대로 대하려 하지 않기 때문이겠지

음.. 아마 내가 할 말은 아니긴 하지만

어쨋든 이건 말할게요

당신은 마치 그 불에 약간의 재미도 느끼지 못한 것같으니까

당신은 잠시동안 한번도 웃지 않았어요.. 베이비






Blue looks good on the sky
Looks good on that neon buzzin’ on the wall
But darling, it don’t match your eyes
I’m tellin’ you
You don’t need that guy
It’s so black and white
He’s stealin’ your thunder
Baby, blue ain’t your color


푸른 색은 하늘위에서 잘 어울리죠 

벽에서 반짝이는 저 네온에도 어울리지만

달링.. 그 색은 당신 눈과는 매치가 되지 않네요

내가 당신에게 말하지만

당신은 그 남자가 필요없어요

이건 너무 확실해요

그는 당신의 매력을 훔치고 있어요

베이비 , 푸른 색은 당신의 색이 아니에요




I’m not tryna
Be another just
Pick you up
Kinda guy
Tryna drink you up
Tryna take you home
But I just don’t understand
How another man
Can take your sun
And turn it ice cold

난  당신을 꼬실 또 다른 남자가 되려는 건 아닙니다

당신에게 술을 먹일려는 것도 

당신을 집으로 데려 가려는 것도 아닙니다

하지만 난 이해할 수 없네요

어떻게 또 다른 남자가

당신의 태양을 가져다 그걸 더 완벽하게 만들 수 있을지



Well, I’ve had enough to drink
And it’s makin’
Me think that I just might
Tell you if I were a painter I wouldn’t change ya
I’d just paint you bright
Baby


음..난 좀 마신 것같네요

그리고 그 술기운이  내가 화가라면 

당신을 다르게 바꿔 그리지 않을 거라고

난 당신을 그저 좀 밝게 그리겠다고 

당신에게 말했다고 생각하게 만드네요
베이비



Blue looks good on the sky
Looks good on that neon buzzin’ on the wall
But darling, it don’t match your eyes
I’m tellin’ you
You don’t need that guy
It’s so black and white
He’s stealin’ your thunder
Baby, blue ain’t your color


푸른 색은 하늘위에서 잘 어울리죠 

벽에서 반짝이는 저 네온에도 어울리지만

달링.. 그 색은 당신 눈과는 매치가 되지 않네요

내가 당신에게 말하지만

당신은 그 남자가 필요없어요

이건 너무 확실해요

그는 당신의 매력을 훔치고 있어요

베이비 , 푸른 색은 당신의 색이 아니에요


Blue looks good on the sky
Looks good on that neon buzzin’ on the wall
But darling, it don’t match your eyes
I’m tellin’ you
You don’t need that guy
It’s so black and white
He’s stealin’ your thunder
Baby, blue ain’t your color


푸른 색은 하늘위에서 잘 어울리죠 

벽에서 반짝이는 저 네온에도 어울리지만

달링.. 그 색은 당신 눈과는 매치가 되지 않네요

내가 당신에게 말하지만

당신은 그 남자가 필요없어요

이건 너무 확실해요

그는 당신의 매력을 훔치고 있어요

베이비 , 푸른 색은 당신의 색이 아니에요






Flag Counter